Terug

Facebookstrategie? Stel jezelf eerst een paar vragen.

Een goed begin is het halve werk 
 

Veel bedrijven zijn te vinden op Facebook. Vaak met een actief begin, maar na een paar maanden is de ‘lol’ eraf omdat het toch wel een erg tijdrovende bezigheid is. Als je het goed wilt doen.
 
Facebook (en andere social media) bijhouden naast je dagelijks werk is een uitdaging. Niet alleen het bekijken van je eigen pagina, maar ook het maken van content vergt veel tijd. En dan hebben we het nog niet over de interactie die van groot belang is. Als mensen reageren op een post of advertentie, verwachten ze ook (een snel) antwoord. Reageer je niet, dan zijn ze zo maar weer weg.
 
 
Waarom een Facebook strategie?
 
Het is belangrijk om jezelf eerst een aantal vragen te stellen.
 
Wat zijn mijn Facebookdoelstellingen?
 
Dat kunnen onder andere zijn:
- Het vergroten van de naamsbekendheid
- Traffic genereren naar de website en andere social media
- Verhogen van de verkoop
 
Hoe bereik ik mijn doelgroep?

Dat kan met:
- Regelmatige Facebook posts
- Facebook advertenties
- Gebruik van huidige kanalen met links naar Facebook
 
Wat is mijn doelstelling?

Stel jezelf een doel:
- Wat wil je bereiken?
- Is het realistisch?
- Op welke termijn?
 
In het kort zijn dit de belangrijkste vragen die je jezelf moet stellen voordat je aan de slag gaat op Facebook.



 Top Keukens Lisse op Facebook | 2 Mèt reclame

Voor onze klant Top Keukens Lisse zijn we (mede)beheerders van hun Facebookpagina. We maken content en houden de pagina up-to-date.
 

Heb je een vraag of wil je een slag maken met Facebook? Of wil je alles rondom social media uit handen geven?
Maak een afspraak, dan praten we bij een kopje koffie gezellig verder.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief