Terug

Artium Experts: nieuw op de markt en toch niet helemaal

We kregen enkele maanden geleden een geweldige uitdaging aangereikt die we met beide handen hebben aangepakt. Een expertisebureau met 2 kantoren in Nederland wilde zich geheel nieuw positioneren met een toekomstgerichte identiteit. Een nieuwe identiteit met vertrouwde namen en gezichten. Belangrijk voor herkenning in de overzichtelijke markt waarin zij zich begeven. 

De eerste stap in dit traject was om voor het bestaande bedrijf een nieuwe naam en identiteit te ontwikkelen. Ze wilden zich in alle opzichten onderscheiden van hun concullega's en toch herkenbaar zijn als bestaand een technisch schadeexpertisebureau. Geen uitdaging groot genoeg voor ons. De mensen zijn uiteindelijk het visitekaartje voor een bedrijf. Naam en uitstraling zijn de middelen die wel het verschil kunnen maken in herkennning.  

 
Logo ontwikkeling

In het logo hebben we het gevolg van het inzetten van hun expertise verbeeld, namelijk dat ze iedere zaak weer in beweging zetten. 
De voorkeur werd direct voor het kleurrijke logo uitgesproken. Binnen de verzekerings- en expertisemarkt is deze verbeelding fris, vernieuwend, toekomstgericht en geeft het bovendien een breed spectrum aan waarbinnen Artium Experts opereert.


Van A tot Z

Kenmerken zoals betrouwbaar, onafhankelijk, specialisten, in beweging zetten en deskundigheid hebben we omgezet in een hedendaagse uitstraling en de bedrijfsnaam. Artium Experts staat voor Techniek Experts. 

De tweede stap was het ontwikkelen van een geoptimaliseerde, responsive website waarin de servicevraag 'Wat kunnen we voor u doen' centraal staat. De hoofdboodschap: "Wij brengen uw zaak snel weer in beweging". 

Lanceringsmailing

We denken ook altijd mee hoe een bedrijf zijn nieuwe gezicht en/of product opvallend kan introduceren. Voor Artium Experts hebben we een in het oog springende hardcopy mailing verstuurd naar het gehele bestaande netwerk. Deze mailing gaf de lancering van het nieuwe oude bureau aan met daarop de vertrouwde namen en gezichten. Doel: dat iedere ontvanger deze contactkubus op het bureau had staan en de juiste contactpersoon snel en eenvoudig kon benaderen. Opvallend functioneel. 

We hebben in een kort tijdbestek met een uitdagende deadline, intensief opgetrokken met onze klant om het gehele traject van naamgeving tot strategie tot doorvoering van de nieuwe huisstijl op alle mogelijke middelen. Een geweldige samenwerking met de klant heeft geresulteerd in een opvallende identiteit en een toekomstgerichte herpositionering in de markt. Samen met onze klant hebben we hun 'zaak' op de kaart gezet!




 Afbeelding 266

Bekijk de nieuwe website van Artium Experts hier.

Wilt u meer weten over het ontwikkelen van een nieuwe positionering?
Wij delen graag onze ideeen met u. Bel ons: 0180 - 64 54 34 of stuur een bericht, dan bellen wij u.

Contact ons

voor meer informatie
+31 (0)180 64 54 34
info@2met.nl